Jävla strejk!

Dom från sjukhuset i Umeå ringde mej i Tisdags för att tala om att det kanske inte blir någon operation.
Gissa vd det kan bero på? Strejken kanske!!
Jag förstår att dom som jobbar innom vården vill ha högre lön och jag tycker dessutom att dom förtjänar det.
MEN jag tycker det är förjävligt att man eventuellt ska behöva gå "så här" ett tag till, fatta vad jobbigt det faktiskt är!
Jag förstår även att jag inte är någon man prioriterar sånna här gånger, jag är ju inte döende liksom..Men ändå..

Imorgon ringer sköterskan från Umeå som jag har haft kontakt med, för att ge mej ett eventuelt besked om hur vida det blir någon operation till veckan eller inte. Just nu är jag inställd på att det inte blir av, men jag hoppas så klart att det blir.. Annars har jag ju gruvat mej helt i onödan :(

Börjar även kännas riktigt jobbigt att lämna barnen så pass länge (ca 5 dagar), men å andra sidan så vet jag ju att jag måste göra det så småning om och jag vet att det inte går någon nöd på barnen när dom är hemma med Mogge heller, så igentligen är det väl bara att åka.. MEn man är ju mamma och då kan man inte låta bli att oroa sej om lite allt möjligt ;)

Som sagt: Jävla strejk!!
Men, ni som jobbar innom vården: stå på er!
Jag vill ju att det ska finnas personal som får betalt för mödan när dom ska ta hand om mej eller min familj om vi blir riktigt sjuka och behöver hjälp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0