Han hittade kak fatet..

Mmmm, när vi hade besök av Susanne, Joel och Danne idag så var vi nere i källaren för att kolla om det fanns något som Danne behövde till lägenheten som han snart ska flytta till. Undertiden fick Alfons vara uppe och kolla på Teletubbies. Det var vad vi trodde att han gjorde iallafall...
Vi hade nämligen fikat innan vi gick ner i källaren och det fick stå kvar på bordet undertiden... Till Alfons lycka..
Så här såg det ut när vi kom upp från källaren igen :/

                   

Japp, så här fint var det i köket, men Alfons tyckte att det var kul att han hade fått kasta "maten" precis hur mycket han ville utan att någon sa åt honom, och att han dessutom fick äta hur mycket han vill också var ju givetvis ett pluss i kanten :) Men eftersom vi hade vart så dumma att lämna han själv, så kunde vi ju såklart inte skälla på honom heller, utan sa bara att man inte får kasta maten och sen tog vi ett välbehövt städ ryck i köket..BUSUNGE!!

Annars idag har vi inte gjort så mycket alls, vi hade som sagt besök, men det var nog allt. Trevligt besök dock:)

Jag frågade Mogge förrut om vi skulle gå båda två med Alfons på dagis imorgon, ja det tyckte han.. MEn sedan sa han:" men jag tänker då inte gå någon promenad med dej efter lämningen"... MEn hallå!! Tror han att jag är kapabel att gå en promenad i det skicket som jag är nu?! JAg tycker att jag gör det bra som ska gå till dagis imorgon ;)


Förresten så "ljög" jag i mitt förra inlägg. Chryslern har blivit tvättad förrut, en gång, förra sommaren..Det var inte meningen jag hade glömt ;)

image270
Kelly ute idag..

image271
Alfons sommar lädd innan jag insåg hur kallt det blåste.

image272
Kellan tycker det är sååå gott med sten.

image273
Alfons vill att pappa ska hjälpa han att sjuta iväg proppelern..

image274
En hårt arbetande pappa fick sej en blötpuss av Kelly när han kom in :)

Kommentarer
Postat av: Mimi

Vad söta dom är!! Värst vad Alfons är stor då som kan fixa sitt eget fika ;) Vi har haft ett par såna tillfällen här också, men det handlar nog bara om kreativitet, eller?

2008-05-13 @ 12:41:01
URL: http://mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0