från morgon till kväll..

...Har vi vart ute idag, precis som jag sa igår.

Dagen började med frukost och påklädning av barnen, efter det började Alfons välja vilka skor han skulle ha på sej, vilket innebär att han vill gå ut. Så jag och Alfons tog hans lilla el moppe och åkte en bra bit på den här i byn (Alfons åkte, jag gick)
Vart bjuden på kaffe av grann tanten. Sedan gick vi hem för att ta bilen och åka på apoteket och köpa solkräm till barnen, hem igen, smorde barn och var ute på gården och lekte. Efter att tag kom Carro och Oliver hit med Alfons present (en Spiderman klocka, perfekt!!) dom vart här en bra stund och umgicks med oss.

Sen grillade vi en flinta stek som vi skar upp och blandade i salladen som svärmor kom hit och bjöd på nu ikväll, det vart så himla gott!! Så nu är Mogge och svärmor ute i carporten och fixar med hennes bil, barnen sover och jag ska väl titta på "talang" anntar jag.

Lite bilder från eftermiddagen:

image362
KElly blir sååå ren och fin när hon är ute på våran "vackra" gård..Och mössan gör henne sååå mycket finare...NOT!!

image363
Alfons sparkade boll med pappa.

image364
Kelly (ren och fin) åkte minsann last bil hon :)

image365
Alfons gillar att åka rutchkanan.

image366
KElly gillar att stå ivägen när Alfons ska åka..MEn inte när hon blir på körd.

image367
Barnen och rutchkanan är det som pryder våran gård just nu.

image368
Lite solbränd..

Kommentarer
Postat av: Mimi

Det äbsta med sommaren är att barnen FÅR vara hur skitiga som helst!! Så söta små lortisar :-) Det syns att dom leker och har skoj när dom ser ut så, lovely!!

2008-05-30 @ 21:23:10
URL: http://mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0