Storhandlat!!

Japp, i förmiddags efter jag lämnat Alfons på dagis, så for jag och Kelly till stan för att handla..
Turen började på Willys, där ifrån kom vi med 8 påsar fulla med mat, varav en påse full med frukt, bananer, äpplen, advokado, clementiner, physalis, melon, päron, kiwi och citron! Så gissa om man har mycket gott att snarra på ikväll, två skålar :) Och en massa mat så nu är både kyl och frys fyllda så vi bör klara oss ett tag..

Efter det bar det iväg till rusta i hopp om att Kelly skulle somna i bilen så att jag kunde gå i lugn och ro och kika där, men det gjorde hon naturligtvis inte. Så vi sprang igenom, jag greppade tag i en jacka till mej där som kostade 50kr, ett pris som jag helt klart kan leva med + ett par handska till Mogge för 5kr (även det kan jag ta)..
Inte för att Kelly  var grinig eller så, men eftersom hon var trött så vet man aldrig..

In i bilen igen och åter igen hoppades jag att Kelly skulle somna, fast den här gången innan vi nådde Ö&B, så att man kanske skulle få slappna av en stund där då, men  no no!! Kelly var vaken när vi kom fram..Där vart det som vanligt mest bara små krafs...Ville igentligen bara se hur det såg ut där nu, jag har inte vart där sen ny öppningen. Det var mycket bättre ordning på allt iallafall !!
Även här var kelly nöjd och glad...

...Ända tills vi skulle åka hem, då jag var helt övertygad om att hon skulle sova eftersom hon var verkligen jätte trött!! MEn istället för att sova, så valde hon att tjura. skrik och gnäll om vartannat :(

Så vid 13 tiden var vi hemma, jag la henne i vagnen i tron om att hon skulle somna som en stock....men ikke!! Tog upp henne efter ca 15 minuters skrikande..
Starx före 14 var det dags att börja bege sej mot dagis för att hämta upp Alfons, önskade att jag hade kunnat gått så vi kunde vara ute en stund innan vi gick hem..Men eftersom det boktavligt talat inte gick att röra sej på gården utan att halka och slå sej fördärvad, så valde jag att ta bilen. Med den vet jag ju att jag tar mej både upp och ner för backen helskinnad :)

Väl på dagis så hade Kelly fortfarande inte somnat, fast jag tog ett varv runt byn för att vara säker på att hon skulle sova när vi var framme..
Men när vi väl kom hem från dagis gjorde jag ett nytt försök med vagnen och rätt vad det var så sov hon...i 45 minuter :(  Jag hade hoppats på ett par timmar....

Sedan hon vaknade, har jag inte gjort annat än att vänta på att klockan skulle bli 18 så att jag kunde ge välling och sen stoppa henne i säng..Hon var så trött och grinig, så det var inge kul att ha henne vaken..
sedan hon somnde har jag säkert vart upp 10 gånger för att ge nappen och vända henne från  rygg till mage..Jag blir så less att hon inte kan sova riktigt, det vore så skönt att kunna slappna av efter att barnen lagt sej, men istället får man sitta på spänn efter som man aldrig vet hur många gånger Kelly tänkt vakna innan det är morgon igen :(

Jag är trött och ska lägga mej i soffan nu!

Go natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0