Stackars, stackars Kelly!!

Kelly har ju haft feber sen natten mot Fredag, alltså idag så är det 6 dygn. så igår fick jag nog av att hon ska ha 39 graders feber hela tiden, så jag åkte på öppen mottagning på Hälsocentralen. Där konstaterade dom att hon var lite röd i ena örat och slemmig på en sida, men att allt annat såg bra ut, förrutom febern. Så vart hon sämre tills idag skulle vi komma tillbaka..
Men redan igår eftemiddag efter vi hade skjutsat Liza till hälsocentralen i Lugnvik, (eftersom att hon stackarn naturligvis åkt på urinvägsinnfektion) så märkte jag att hon i bilen var väldigt hängig, ville somna men kunde helt enkelt inte, så jag kollade tempen på henne, 40,1 visade termometern!! Så vi ringde sjukvardsupplysningen, som ville att vi skulle komma in kl 19. Vi gav henne Alvedon när vi kom hem, men febern gick inte ner, snarare åt andra hållet 40,5 :(
TAck o lov så var Liza här och stannade hemma med Alfons och fick lägga han på kvällen.
När vi kom fram på Akutmottagningen så började Kelly att blöda i ena näsborren, och gissa om man vart orolig då!! Prick kl 19 fick vi komma in, en sköterska tog tempen på henne och jag visade att hon blödde i ena näsborren, så då gick hon och hämtade doktorn på en gång.
När doktorn kom så kollade han hennes öron och en jätte snabbis i halsen.
-" ja det verkar röra sej om ett vanligt virus, ge henna Alvedon stolpiller" sa doktorn.
-"Men vi har inga sånna hemma" sa jag.

Då gick doktorn och hämtade 2 sånna piller, slängde åt oss dom och tänkte gå..

-"Men vänta, när är febern så hög så att den är farlig??" frågade vi.
-"När dom har 41 så kan dom gå in i feberkramp". sa han och var på väg därifrån.
-"Ja men så blöder hon i näsan också!!" Fick jag ropa efter han.
-"ja" Var allt han sa, och sen gick han..

Jävla idiot,  här har du min dotter som är en halv grad, en halv jävla grad ifrån att riskera att få feber kramp och du tänker inte göra något mer!?! Hade jag lust att ropa efter han..

Så det var bara att åka hem och ge henne stolpillret vi hade fått, ge välling och sen stoppa henne i säng..Efter jag hade lagt henne såg jag att pillret hon fick var för barn från 10 kilo, Kelly väger starx över 8!! lär väl inte vara någon fara men han hade ju kunnat fråga hur mkt hon vägde iallafall...IDIOT DOKTOR!!
Hon sov rätt bra i natt, men vi föräldrar hade svårt att slappna av, jag menar tänk om hon hade fått feber kramp eller liknande..
I morse vid 05 tiden vaknade Kelly med 39 i feber, fick ett till stolpiller och somnade om tills 10 i våran säng..
Sen hon vaknade så har hon vart feber fri, men VÄLDIGT hängig. Pratade med BVC och hon sa att om hennes feber kom tillbaka under dagen så skulle vi komma in till henne så att en läkre där fick kolla på henne. Nu har hon sovit i snart 2 timmar i hennes säng inne, och det brukar hon inte kunna göra på dagarna annars, bara vagnen ute som brukar funka..

Nu ska jag vara social med min kära syster ett tag innan hon ska åka hem till killen sin!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0