...Och där kom andra...

...Tanden!
 Så nu har Kellan TVÅ små framtänder, som är alldeles sylvassa :) Det var på tiden..

Idag for jag och Alfons på hälsocentralen, för att kolla upp vad det var med snoppen hans. Det visade sej att det var någonslags inflammation, dom spolade snorren med koksalt och det tyckte Alfons INTE om, det gjorde super ont:(
Men redan ågra minuter efter så var det mycket bättre, svullnaden la sej lite och det röda började försvinna.
Läkaren skickade med 5 STORA flaskor och en STOR spruta som vi skulle andvända för att upprepa det dom gjorde, här hemma...Inte kul att göra det, men jag vet ju att jag måste för att det ska bli bra..

Efter läkarbesöket så for jag och Alfons till Fåker så att han fick leka lite med Stella, som var ledig från dagis idag, och så att jag fick lite sällskap av Sandra med lite kaffe.
Efter nån timme kom Mogge dit med Kelly innan han skulle på jobbet, och även han tog en kopp kaffe med oss innan han begav sej mot jobbet.

alfons och Stella lekta bra idag, det är kul!  När Kelly satt på golvet och började bli´lite less påatt sitta där, så gav jag henne ett torkad päron (alltså ett sånt man köper, inget jag hittat under soffan eller så).
Och gissa om hon gillade det?!
Jag tror att hon höll på att gnaga på den där päronbiten i 1½ timme utan att säga ett knysst, det enda man hörde var hur det smackade och tuggades frenetiskt där...Så hon tyckte det var gott!  =D

Innan vi for hem, så satt Kelly på golvet i hallen, rätt var det var så ramlade hon och slog munen...Vipps, så var andra tanden framme..Det skulle ju kunna vara så att hon gnagde fram den med hjälp av päronet också, men...

När vi kom hem så lekte jag och barnen lite, åt middag, sen gick vi upp för att bada (barnen alltså. Skulle vilja se me,j med dom i deras lilla badbalja!!) lekte lite till. Och rätt vad det var så var klockan 18, alltså daxs för kvällsfika! så nu sover barnen som små stockar, och jag sitter här och undrar var eftermiddagen tog vägen..? Skönt när dom går så här fort!

Måste tala om att Kelly stod alldeles själv i ca 20 sekunder idag, utan att hålla i sej i nått!!  Säkert en en gångs förteelse, men en rolig sådan i såfall!! 
Kul när man märker att hon blir större och större, att man ser lite framsteg...Hon som är våran "nyfödda", och lär säkert alltid förbli ;) 
Stora tjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0