Helgen

I Lördagss så var vi mest bara hemma och tog det lugnt, förrutom att vi for och hälsade på Evy och Nini i oviken (mogges låtsas mamma och lilla syster)

söndagen så var vi först på marknad på fröjdholmen, där fick Alfons och Kelly (och även vi föräldrar) se när hellekoptern landade, fasen vilken storm det vart av den! Kelly vart alldeles vit av all snö som hon fick på sej :) Alfons var mest bara nöjd att få se en riktig hellekopter, han har en leksaks hellekopter som han älskar att leka med, sen har han sett några på tvn och även om det har flygit för bi någon uppe i luften, men då oftast på väldigt långt avstånd..Så han var glad!! sen att det fanns massa traktorer at titta på det var en bonus ;)

Efter marknaden så for vi till min farfar för att fira att han har fyllt år och för att träffa pappa med familj innan dom åker till Tailand, för att vara borta nästan en månad..Inte alls bitter ;)!!!
Vill åxå åka dit. Pappa har ett hus där så man bor ju gratis, men resan är ju rätt så dyr istället + att jag vill vänta tills barnen är lite större, eller så att dom åtminstone kan göra sej helt förstådda.. Vilket verkar som att det kan dröja medtanke på att Alfons har gett sej fasen på att han INTE ska prata....

När vi var hos farfar så skulle jag lägga ut Kelly i liggdelen till vagnen ut på bron för att skulle få sova en stund. Jag hade packat ner henne i "vagnen" och kom ut på bron, där jag möts av en snöboll, som träffar mitt i Kellys vagn och ansikte!! Åhh jag vart så arg!! Det var min kusin på ca 10 år som kastade den. Och medans jag stod där och muttrade av ilska för mej själv och torkade av Kelly den värsta snön, så kom min pappa ut: "Vem faan gjorde det där"?! sa han.
-"Det var jag, och jag är skit dålig på att kasta" sa min kusin.

-"jo det kan man ju lugnt säga, jävla idiot fasoner, stick ifrån bron ni har INGET att göra på bron, ni har ju för faan hela gårn att leka på, snor ungar!!" Sa pappa..
Och jag tror att han läste mina tankar, för det var nästan precis vad jag hade villj sagt till han, men kände mej alldeles för snäll...som vanligt..

Kelly somnade iallafall på någon sekund och vi andra kunde äta smörgåstårta i lugn och ro, nästan iallafall..

Efetr vi vart hos farfar så följe min lilla syster Liza med hem, för att stanna här tills på Tisdag eller Onsdag. Perfekt med tanke på att både jag och barnen är förkylda, så kan hon hjälpa mej lite här hemma så kan Mogge jobba som vanligt. Känns som det har vart så mkt sjukdommar och där med väldigt mycket "ledighet" för Mogge, och det har vi inte råd med.. Tack o lov så är Liza jätte duktig med barnen och är inte den som inte hjälper till, man behöver inte äns fråga innan hon har torkar både Alfons runt munnen, torkat bordet och plockat bort efter maten!! TACK snällaste Liza i hela världen!!

Nu sover iallafall Kelly ute i vagnen och Alfons står här bredvid mej och Kollar vad jag gör. Det var inge dagis för han idag, lite för snorig och rosslig i halsen.. Nä, nu vill Alfons måla, så det ska han få göra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0