glad påsk!!

Japp i dag är det skär Torsdagen, men det har kännts precis som vilken dag som helst, om man frågar mej..
Inget ont det ioförsig..

Dagen som gått har sett ut ungefär så här:
Vaknade och klev upp ca kl 06.
klädde barnen och åt frukost.
Gick ut och lekte med Alfons, medans Kelly sov i vagnen.
Gick in, och åt lunch tillsammans med Mogge.
Alfons sov.
Mogge åkte på jobbet.
Väckte Alfons.
Åkte till Carro och Oliver.
Fikade, surrade, tog hand om barn.
For hem.
Åt middag.
Badade barnen.
Lekte.
Kvällsfika.
God natt, Kelly!
God natt, Alfons!
Pratat med sandra.
.... Japp och nu sitter jag här.. spännande dag va?!

Eller jo! En sak har jag ju gjort. Jag har ju sytt en tunika till Kelly!
När jag var på Kupan i går så sprang jag förbi ett par "gubbyxor", i herr storlek, men precis i det mönstret som jag skulle vilja att Alfons hade på ett par byxor.
Så jag köpte dom och tänkte att jag kunde "göra om dom lite". Köpte ett par muddar och sydde på dom där jag hade tagit av byxorna på längden, satte ett gummiband i midjan, och vips så hade jag et par snygga,"baggy-gubbyxor" till Affe.....Ända tills han fick prova dom. Alldeles fööör baggy! Han såg ut som en clown i dom :( Söt, men inte som jag hade tänkt det. Han kanske kan ha dom om ca 10 år eller så.. ;)
Så av byxbenen jag klippte av, sydde jag som sagt en tunika av.. Den vart bättre. Jag är ju långt ifrån en sömmerska, men jag tänkte ju bara att Kelly skulle få vara påsk körring i den, imorgon när vi ska till svärmor på middag, så den får duga!
MEn nu har jag ingen aning om hur jag ska klä Alfons imorgon.. Jag hade ju tänkt att klä ut han till "gammal gubbe" eftersom att jag älskar gubb kläder och tycker att det är sååå fränt på barn! MEn nu har jag ingen aning :( Han kan ju inte vara påskkärring heller!!!  Jag får se....

Nu ska jag kolla på efterlyst!

som sagt, glad påsk!

Ät Godis för mej med, är ni snälla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0