Fattig!!!

Ja den här månaden har ju vart rolig hittills...INTE!!
Eftersom att Mogge var pappa ledig ca 2 veckor när barnen hade magsjuka, så resulterade det naturligtvis i mycket mindre lön för han :(
JAg som får min sk lön från försäkringskassan, har inte fått några pengar än, fast det borde ha kommit den 27:de februari. Pratade med dom förra veckan och allt dom sa var:
-"Ja, du har ju skickat in din begäran om föräldra penning, så pengarna borde komma vilken dag som helst. Det jag kan göra är att skicka ett meddelande till kontoret, så kanske det kan snabba på lite".
-" Vaddå, KANSKE?!" sa jag.
-" Jag är ledsen men det är allt jag kan göra".

Jaha, men tack så hemskt mycket då!!!!

Så med en halv lön på ca 10.000:-, räkningar på strax över 7.500:-, med bensin kostnad (då räknad bara till och från jobbet för Mogge) på ca 2.000:-, det lämnar alltså ca 500:- ynka kronor att leva på! Det går  ju helt enkelt inte, och specielt inte när man har 2 barn att föda..Men tack och lov så fyllde Mogge år i Februari och fick en hel del födelsedags pengar, som vi har vart och nallat av när det behövts. Trisst bara att pengar han fått när han fyllt år ska behöva gå till massa "tråkigt", bara för att

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0