Barnledig!

Jajjemensan!!! Inatt ska vi sova helt utan barn! Första gången sedan BB, och då hade jag faktiskt föredragit att sova med 10 barn, istället för att ligga där och ha ont i flera dygn.
Men iallafall så ska vi på 50 årskalas ikväll, det börjar kl 18 och det blir ju alldeles för sent för våra kvälls trötta barn att följa med då. Och det känns heller inget roligt att väcka dom senare på kvällen när vi ska hem bara för att dom ska få sova hemma med oss. jag tror dom har det bättre med att sova borta då. Vi har ju tyvärr alla våra släktingar minst 6 mil från oss så det är lite knivigt för dom att komma hit för att vara barnvakt med, så det här var bästa allternativet! Alfons ska vara hos gammel-momma och Kelly ska vara hos gammel-farfar och Görel.

Jag har gruvat mej för det här ett tag nu, ja menar det känns ju lite halv ruttet att lämna bort Kelly när hon sover så förbaskat dåligt och sen så är hon ju trotts allt bara 8 månader. Men jag tänker inte isolera mej helt och hållet från omvärlden och alla dess 50 års kalas som den har att bjuda, utan jag tänker gå och jag tänker även ha roligt!! Så är det! fast jag gissar på att vi inte kommer att vara där längre än till 23, hem för att kolla på film, men mest troligt somna ifrån den;) Men det är väl det som är tjusningen med att vara barnledig, att man kan lägga sej när man vill och man kan dessutom kliva upp när man vill, och man vet att man får sova utan att vakna av barnskrik.. Jag ska njuta helt enkelt! Just nu känns det bara skönt att få vara ifrån barnen om så bara för en natt, så att man kan koppla av helt och hållet en stund. Jag vet ju att barnen har det super bar där dom är, det är det inget snack om!

Nu ska jag packa klart barnens alla saker, göra mej i ordning helt och sen bär det av.
Vi ska åka kl 14, fast än att kalaset inte börjar först kl 18, men så är det när man har två barn att lämna ifrån sej innan, och dessutom på två olika ställen....Ja, sen har vi ju drygt en timmes väg in till stan med...man vill ju inte stressa heller :)

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Hoppas ni har en trevlig kväll och att ni sover riktigt gott inatt!

2008-03-15 @ 19:28:30
URL: http://gardvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0