Vanlig vardag igen.

Japp ikväll jobbar Mogge för första gången sedan jag var till Umeå och opererades. Både skönt och tråkigt..
Just nu när barnen sover så måste jag erkänna att det är skönt att få vara vart man vill, i den takt man vill utan att vara tråkig och osocial. Så nu kan jag sitta vid datorn i 3 veckor om jag så skulle vilja, för sen har Mogge semester igen och då var det slut på husfriden och mitt "sittande vid datan hela kvällarna"-kvällar ;)

Alfons har också långledigt från dagis nu, hela 7 veckor hade jag tydligen kryssat i..Tanken var ju att vi skulle åka till Borås den här veckan, men det vart ju aldrig eftersom vi började räkna på vad det skulle losta att få ordning här på gården. Alldeles för mycket! Så nu är han iallafall ledig och jag ska roa han på bästa möjliga sätt. Imorgon ska vi tex på mamma-barn fika hos Maria (hade inte alls glömt ;)...Hmmm, senil), nån dag ska vi på jamtli, en annan dag ska vi inviga Annas fik mm mm mm..Så inte kommer han få långtråkigt inte...*Hjälp!! Han kommer klättra på väggarna innan de här 7 vecorna är slut!!!*


Alfons har börjat tjura på kvällarna när man lägger han. Inte med borsta tänderna och allt det där, det går bra. Men när man har lagt han i sängen, sagt god natt och ska gå där ifrån,,, så börjar det: Skrik, grin, panik, tårar, sprkar och mer skrik...VARFÖR?! Alfons som har vart exemplarisk vid läggningarna sedan han var drygt 5 månader gammal...VARFÖR, VARFÖR, VARFÖR?! KAnske bara en kort  period...*håller tummarna för det*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0