Stöld!

Jag och barnen åkte på affären förrut för att inhandla lite bak grejer, så att jag kan påbörja "storbaket" inför Kellans kalas i helgen..
När vi kommit ut i bilen insåg jag att Alfons hade stulit. Ja, det är sant! Och nej, vi pratar ingen liten stöld i form av en liten lösviktsgodis. Här pratar vi något heeelt annat. Det var en neger boll (eller choklad boll om man så vill) Jag skämdes så mycket att jag inte ens vågade gå tillbaka in och lämna tillbaka den (eller så orkade jag helt enkelt inte efter att ha stoppat ner båda barnen i bilstolarna...)
Fy, Alfons!! Så gör man inte ;)


trodde att jag hade handlat allt till baket idag, men skulle just till att baka och insåg att äggen som vi hade i kylen gick ut 30/5, skulle inte tro att jag ens provar dom..Och vad kan man baka utan ägg?!

Så nu vet jag inte alls vad jag ska baka (eller göra) ikväll...
Skura golven igen ska jag göra, men det går ju fort..Så jag antar att jag blir sittandes här, som vanligt :(


Efter vi kom hem från affären var vi ute på gården och traskade.


Alfons impad av en...sten..?


Alfons krattar och Kellan ser till att det går rätt till.


Kelly kör 4-hjuling.


Alfons och Kelly slaskar i hinken med vatten..


Mat dags!


Sååå söt! Blir sötare och sötare för varje dag.. Bäst man håller koll på henne om 14 år ;)




Kom just på en sak man kan baka utan ägg...NEGERBOLLAR :)  Barnen brukar ju uppskatta dom..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0