Alfons på övernattning.

Vi har vart och lämnat av Alfons hos gammelmomma (eller "mommel momma" som Alfons säger) han ska sova där eftersom vi åker tidigt imorgon bitti..Vi ska ju till Umeå över dagen på min efterkontroll, så dom kan se så att allt har gått bra efter operationen.
Alfons älskar att vara där! Min mamma kom också dit en sväng för att lämna han försenade födelsedags present. Det var ett par super snygga jeans! Hon hade dåligt sammvete och tyckte att det var alldeles för lite och att han skulle få något mer nästa månad när Kelly fyller år...? Herre gud, det räcker väl gott och väl!!

Svärmor har vart här en sväng idag med, trevligt besök :)
Tanken var att Mogge skulle fixa bromsarna på hennes bil, men hon hade fått fel grejer från Bilbolaget, så det vart inget.

Tanken var att jag och Alfons skulle gå ner till dagis gården och leka med Marias barn i förmiddags, men Alfons ville INTE lämna gården, han ville gunga i sin gunga här hemma. Så han la sej istället på backen och skrek och skrek och skrek, så han fick gå och lägga sej istället. Man får inte bete sej hur som helst ju! Även fast han inte somnade, så fick han ligga kvar en bra stund bara för att visa att man inte gör så. Och förr eller senare måste man ju börja att säga ifrån riktigt.

Ikväll ska jag nog bara förbereda allt inför imorgon och sen lägga mej isoffan och hoppas på att jag somnar tiiiidigt. Vi åker ju trotts allt redan klockan 6 i mogon bitti, vilket innebär en hiskeligt tidig morgon  :(


Alfons satt och speglade sej idag och tyckte att han var sååå stilig..Det är han ju med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0