Rita papper..

-"Rita papper" säger Alfons.
-"Ja gör det du, här har du papper och pennor. Säger jag.
-"Nä, rita papper"
-"Nähe??"
Och så går pojk vasken och ritar på våran lådhurts till databordet.
-"rita papper" säger han sen.

JAG BLIR TOKIG!! HAn ritar på allt och han verkar inte ens ha förstått att han inte får!? JAg som river i för allt jag är värd när han ritar på något annat förrutom papper..Gahhhh!!
Kan han gammelmomma ha något med det att göra kanske??
" den stygge duken gör det inget att han ritar på" "det där konstverket gjorde han förra veckan" (Och så pekar hon på tapeten som han ritat på), "det här golvet är så styggt ändå, så det gör inget"   Så kan det tex låta när gammelmomma har Alfons..

Måste nog ta mej ett snack med henne så att hon förstår att han gör lika hemma också, och här får han inte, så är det bara!!
Jag vet att hon bara vill vara snäll så klart, men det funkar inte att ha det så!
Där får han även : Plocka i rabatten, plocka blommor från krukorna inne, sitta på matbordet och äta med händerna, kasta sten på nästan allt, och om han slår Kelly och jag river i åt han då ska hon trösta han...mm mm..

Hon är alldeles för snäll helt enkelt! Och så var hon INTE när jag var liten det vill jag lova! Då fick man inte gå på gräset, inte röra stenarna på gårn, om det var snö fick man inte gå på andra ställen än där det var skottat, och man fick då inte sitta på bordet och äta det ska gudarna veta!!..Mm, mm.

Jaja, nog om det..

Nu ska jag gå ut och ta ett bloss och titta på bonden som ska komma hit och välta..För nu är gräset sått här ute!!

Kommentarer
Postat av: Mimi

Hmm...känner igen det där och det är skitjobbigt!



D blir t ex uppmanad att iaf slicka av smöret ifall han inte vill ha mackan hos farmor och farfar och är mackan hård går det bättre om han doppar mm, och sånt får han inte göra hemma! Äter han inte fint så får han vara utan helt enkelt, men så kan dom istället smyga åt honom äpple eller nåt annat när vi "inte ser" så han ska bli mätt ändå... Men du, om ni sätter upp helvita tapeter i lekrummet så han får gå lös hej vilt då? =D ;-)

2008-07-14 @ 18:16:47
URL: http://mammamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0