lista..

Hur många barn har du?
2.
Vad heter h*n och varför heter h*n så?
Alfons Mogge, Eskil- Alfons för att det var det enda namnet jag ville ha, Mogge efter hans pappa, Eskil efter gammelfarfar.
Kelly Elin Madicken-KElly valde Mogge, Elin efter gammelmomma, Madicken SKULLE jag ha, så var det bara!!
Vad skulle h*n hetat om h*n var av det andra könet?
Alfons skulle ha hetat KElly. KElly skulle ha hetat Douglas.
När föddes h*n?
Alfons:060527 kl 13.05
Kelly:070707 kl 21.00
Vad vägde h*n när h*n föddes?
Alfons:3500g
Kelly:3170g
Hur lång var h*n när h*n föddes?
Alfons:54cm
KElly:47cm
Hur lång tid tog förlossningen?
Alfons tog ca 35 timmar och slutade med tång.
Kelly vart jag igång satt med och den tog ca 4.5 timmar
Tog ni reda på könet?
JApp, fast bara när vi väntade Kellan, Alfons hade vi ingen aning om vad det skulle bli.
Hur länge ammade du?
Alfons ammade jag ca 6 månader, men eftersom jag vart gravid medans jag ammade så sinade mjölken, hade kunnat fortsatt en stund till.
Kelly ammade jag bara ca 4 månader, sen varken orkade eler kunde jag amma mer.
Är du tillsammans med pappan?
Jajjemensan! och så sak det väl förbli ett tag till hoppas jag ;)
Hur gammal var du när du blev gravid med ditt första barn?
20 år
Hur gammal var du när du vart gravid med ditt andra barn?
21 år
Hur gammal var du när du fick ditt första barn?
21 år
Hur gammal var du när du fick ditt andra barn?
22 år
Hur ofta är du barnledig?
Alldeles för sällan, men det är ju själv valt till viss del.
Vill du har fler barn och isåfall hur många?
tveksamm faktiskt, men jag säger inte nej heller.
Om du får fler barn, vad ska de heta?
Pojke:Douglas
Flicka:Millie  (kanske) 
Kan man förklara för någon som inte har barn hur det känns att ha barn?
Jag skulle inte klara av det. Folk har ofta svårt att förstå att det faktiskt är jobbigt att ha barn, att dom inte bara äter, sover och skiter som många tror att dom gör. Sen glädjen är helt ofattbar, man är aldrig så lycklig som när man ser sina barn skratta och må bra! .... Ja det var min förklaring det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0