Grundt vatten är farligt!

Igår när vi var vid sjön i Sällsjö, så stog jag och Kelly på bryggan, pappa stod på stranden och Alfons stod ute i vattnet. Han hade vatten ungefär till hans knän och var ca 5-10 meter ute i vattnet, när han plötsligt ramlar på mage i vattnet. Han har alltså ansiktet i vattnet och tar sej inte upp. Jag stod ju som sagt med Kelly på bryggan och kunde inte bara släppa henne för att hoppa i och ta upp Alfons, då hade ju hon kunnat trilla i med. Pappa spprang ut och hämtade han och Alfons var så klart lite skärrad. Jag med! Men efter att vi fiskat upp han så berömde vi han bara och sa att han var jätte duktig eftersom han kunde bada lika som moffa och att han kunde tvätta näsan, och allt sånt bara för att inte skrämma honom. Hans gråt gick över till skratt och sen var det full fart i vattnet i gen :)

Så igår lärde man sej att det är minst lika farligt med djupt vatten, som grundt.. Iallafall när mana bara är 2 år och inte så van stora vatten så som sjöar.
Tur att vi var i närheten iallafall!
Men till alla med små barn: lämna dom inte utan uppsikt, även fast dom bottnar!



Idag ska jag, Mogge och Kellan in på stråket med Emma och käka lunch..Måste även byta ett par byxor som jag köpte i går..Var visst liiite optimistisk vad gäller storleken..

Ha en bra dag alla!

Vilka ska ut på stråket i veckan då?

Kommentarer
Postat av: Desirée

Jag ska ut ikväll och på onsdag =D=D otroligt nog!! Följ med om du vill!!!

Måste nog in på rean idag SJÄLV utan gubbe hehe.

2008-07-26 @ 10:49:07
URL: http://glitterfia.blogg.se/
Postat av: johanna

Tack för ett bra tips! Det hade jag inte tänkt på även fast dom var hemska att ha på sig minns jag ju nu! som en jätteblöja blää..

Vilken hemssk upplevelse det måste ha varit för er, dom små har ju inte den reflexen att ta sig upp när dom fått huvet under vattnet..

2008-07-26 @ 13:08:12
URL: http://mamijs.blogg.se/
Postat av: Mimi

Vi ska ut!! Tro det eller ej, men Kälarne-borna ska äntligen ha barnvakt och dra ut =)



Jag och M sticker nog ut en sväng ikväll och sen på måndag hakar Linnea och Fredrik på =)



Skönt att det gick bra med Affe! Tuff grabb som fortsatte bada, vilken modig en!

2008-07-26 @ 16:05:37
URL: http://mammamimi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0