Det här med bikini för barn.

Det har vart en artikel i Aftonbladet om Ellos som säljer bikini för bäbisar idag, det har tydligen väckt stora känslor hos folk som tycker att det är porrigt bland annat!!

Jag har läst ett flertal bloggar idag där alla har olika syner på hur vida bäbisar och barn ska ha bikini eller inte..

Varför inte?!?! Säger jag.

Ok, jag skulle kanske inte köpa en sån till mina barn och varför vet jag inte igentligen. Den var ju söt ju och inte alls porrig! Jag menar man kan ju ha baddräkt på sina små bäbisar, det är väl minst lika konstigt isåfall, att en bäbis ska ha en sån. Eller vad är skillnaden? Jag förstår inte det!

Allt annat som görs till vuxna finns ju även på barnavdelningarna nu ju.
T.ex. Smink, löshår, lösnaglar, nagellack mm mm. Dessutom finns det mycket barnkläder som ser ut som vuxenkläder, alla tajta jeans och toppar t.ex.

Tycker att det  var alldeles för mycket uppståndelse om en sådan liten grej.

Är det porrigt, så är det i betraktarens ögon och alltså den det är fel på!

Min åsikt var det, men vad tycker ni om det hela?

Kommentarer
Postat av: Kicki eller Pether

Jag både håller med dig och inte.. jag tycker man ska vara mycket försiktigt med vad man tar på sina barn, jag tycker absolut inte att det ska vara porrigt, men sen har man väl olika åsikter om vad porrigt är också. Jag tycker absolut att barnen kan ha bikini som baddräckt. Jag slutade på dag 5 och då hade jag gått ner 4kg. Hur går det för dig? Varför är det jobbigt? Lustigt att dom hade samma namn och var så lika varann. Du skulle ha sett en bild på "min" Vinga. (kusin) kram

2008-07-24 @ 20:05:55
URL: http://allahososs.blogg.se/
Postat av: Lola

Bebisar har ju lixom inga bröst att dölja.

Tycker det är rent förjäkligt att nån ens kommer på idén med bikini till småtjejer. Jag såg att bikinin fanns ner i storlek 62! 62! Då är de några månader gamla!

2008-07-24 @ 22:51:55
Postat av: Desirée

Jag håller med.. Vi har ju bikini... varför ska inte små barn kunna ha de då?! Alltså är de många som tycker vi är porriga när vi har bikini.. hmm tror jag inte. =) För min del så skulle nog jag tycka de var sött med en liten mini bikini för barn. De är ju något fel på dom som tycker de är porrigt!! De är min åsikt =D

Blir de någon dag på ståket för dig?

2008-07-25 @ 09:45:26
URL: http://glitterfia.blogg.se/
Postat av: Mimi

Håller med dig till fullo!

2008-07-25 @ 18:09:25
URL: http://mammamimi.blogg.se/
Postat av: cissi

tja hittade precis din blogg har suttit och lustläst den nu i 3 timmar =) Fan va kul det är och läsa om dig och dina barn och se att ni mår bra vad stora dom har blivit!!!! Tänkte komma upp men ekonomin stoppade mig så nästa gång blir väl till jul =( Har hittat spice girls filmen den ska jag se till att ta med mig nästa gång vi ses du måste se den det var det roligaste jag sett i hela mitt liv =)=) Skanar dig, hälsa sandra (har hon dumpat fredrik än?) massa kramar Cissi

2008-07-25 @ 20:44:30
Postat av: Anonym

Just det fan va snygg du e Carro å smal shit värsta hot mama, självklart kan ungar ha bikini vad e det för fel med det håller med dig carro e ju precis lika löjligt i sånna fall att kränga på dom baddräkt nej barn ska bada nakna

PUSSSSS

2008-07-25 @ 20:54:29
Postat av: Anonym

Just det fan va snygg du e Carro å smal shit värsta hot mama, självklart kan ungar ha bikini vad e det för fel med det håller med dig carro e ju precis lika löjligt i sånna fall att kränga på dom baddräkt nej barn ska bada nakna

PUSSSSS

2008-07-25 @ 20:58:20
Postat av: Sandra J

Håller inte med om att barn INTE kan ha bikini!

Köpte en idag och min söta dotter blev inte ett dugg porrig (kors i taket!) utan snarare ännu sötare =)

2008-07-25 @ 21:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0