Barn vakt och stejn flocking..

Idag har vi vart barnvakt till Hugo och Felix, det gick bättre än vad jag hade trott, men å andra sidan så var vi ju 3 stycken som tog hand om 4 barn så..
Liza följde med hem från pappa igår så hon har vart här och hjälp oss med lite av varje.

Efter tommina hämtat sin barn, så åkte jag och Liza och handlade met för att kunna bjuda dom som skulle hjälpa oss att plocka sten på den blivande gräsmattan..

Emilia, Christian och Micke kom och hjälpte oss att få lite ordning här ute..Dessutom var ju såklart Liza också med och hjälpte till :)
Det vart perfekt tajming att plcoka sten när barnen sov lunch, så allt var klart på ca 2 timmar= mycket bra!
Efter vi var klara bjöd vi på fläskfilé pasta och jordgubbar, glass och grädde till efterrätt.

Nu sk jag vara lite trevlig med Liza som är här och kanske även med Mogge och Alfons ;)


felix och Mogge


Lunch dags för barnen


Hugo gillade traktorn


Även de små fick lite mat.


Flaskan i högsta hugg.


Liza passade barnen medans jag lagade mat och karlarna jobbade på ute.


Alfons vaknade och ville såklart kasta  lite sten i traktor skopan..
Två sånna här fulla skopor med sten vart det.


Micke hade med sej en liten liftare :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0