tillbaks!!

Japp, nu har vardagen kommit tillbaka igen efter allt jul och  nyårsfirande, magsjuker och ledigheter av alla de slag, och jag tänkte börja ta mej tid att skriva en rad liiiite oftare än vad det blivit på senaste tiden, men men det är julens fel att det blir så:)

JA julen är ju som sagt äntligen över och allt har åter gått till det "normala" igen. Dagis, Mogge jobbar, Kelly sover dåligt, jag är trött och allt annat som hör vardagen till..
Även fast jag var spy less på julen redan innan nyårs afton så har den vart bra, mycket julklappar, mat och tyvärr en väldans massa åkande fram och tillbaka till olika släktingar. DEt är jätte kul att träffa alla, så det är inte det, det är bara det att det blir så jobbigt för baranen att inte sova just någonting på dagen bara den korta stunden som blir i bilen och sen är det bara på med smajlet för "hej å hå" vad uppmärksamhet man ska få. Barnen är alldels utmattad när man kommer hem på kvällen efter att man vart någonstanns, för att allt har kretsat kring dom, men man ska vara glad att man har släktingar som verkligen bryr sej och tycker om att man tar med barnen när man hälsar på (och iofs nästan blir besviken när man inte har med dom..) Kort och gott så har julen vart bra, men intensiv!

Nyårs afton var super lugn. Vi var hemma hela dagen och bara mös, åt middag och sen var det dags att lägga två trötta barn och när dom sov så åkte (hör och häpna) cidern fram! Min första alkohol haltiga dryck sedan jag vart gravid med Alfons, det var gott men jag hade lika gärna kunnat dricka päronsoda. Sen hade vi köpt ett cigarett paket så det åkte också fram efter att barnen gått och lagt sej, jag kan inte dricka alkohol utan att bli röksugen, det var också gott;)
Så fram till 12 slaget så att vi och titta på film, bara jag och Mogge drack nån cider och gick ut och rökte emmellanåt, vi hade det faktiskt riktgt mysigt. 00.15 då sov jag.. Hann ju se fyrverkerierna iallafall:)



Jaha och med det sagt så ska väl jag ta och göra iordning någon lunch..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0