schhhh Kelly sov...

Det är vad jag försöker att säga till Kelly varenda natt mellan kl00.00-02.00, inte kul alls, hon som sov så bra ett tag..Vart tog det vägen??!??!
Nu mer somnar Kelly iallafall oftast kl19.00 och sover alltså till allt mellan 00.00 och 02.00 (som sagt) MEn då tycker hon att det är morgon och har inte alls några planer på att somna om riktigt, då får hon välling i hopp om at hon ska bli trött, det blir hon, men sover enbart kanske 10 minuter i sträck, sen håller hon på så enda fram till 07.00 då orkar jag inte mer och kliver upp istället för att bara små slömra (man blir ju bara ännu tröttare av det)..
Sen hela dagen är jag super trött, jag har inte ro i kroppen att lägga mej för att sova en stund på dagen heller eftersom att det är så mycket annat som ska fixas då, t.ex matlagning, städning, duscha, tvätta plocka mm mm... Och dessutom vill jag ju hinna träffa Mogge lite innan han åker iväg på jobbet..

Och på kvällen när barnen har somnat så vill jag ha lite egentid, sen om den egentiden bara består av att prata i telefon, sitta vid datorn eller tvn så är det värt hur mycket som helst. Efetrsom att jag inte kan ta mej iväg för att på någon eller träna eller allt som jag skulle villja göra på kvällen, eftersom att Mogge jobbar kväll, så får man se till att hita "hobbisar" här hemma istället.  Och jag kan helt enkelt inte somna kl 19 när barnen somnat..Visst jag vet att folk kan tänka att: Varför skaffade du barn då, om du bara vill ha massa egen tid då??
Tillsaken hör att jag ÄLSKAR att vara med barnen!!.. Men inte heeela tiden, dygnet runt, det står jag för, det tror jag inte att någon småbarns förälder vill..Och den som säger något annat ljuger, det är jag säker på! Om det är någon som läser det här som bara vill vara mamma hela dagarna, snälla skriv en kommentar och berätta hur ni gör för att inte gå under!!

Kommentarer
Postat av: Mimi

Hah! Ja, jag vill verkligen BARA vara mamma, varför skaffade vi annars barn? ;)

Nä du, det är samma sak här, exakt samma faktiskt! Lägga, ta upp, fixa mellis, mata, lägga, ta upp, byta blöjor, fixa middag, slänga middag, leka, roa, lägga, diska, tvätta, plocka 50000 leksaker, trösta, bada, välling, fika... Hmmm, och vart kommer vi in i bilden då??

2008-01-28 @ 12:21:04
URL: http://www.mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0