Middag hos svärfar..

Det vart inte mycket sömn inatt kan jag lova! Klockan 03 nångång så kom vi i säng, men tro för guds skull inte att vi somnade på engång för det..Närmare 04 somnar iallafall jag. 04.15 vaknar Kelly och vill inte somna om utan välling, nähe bara att pallra sej upp för att göra en liten natt vickning åt gumman då. Väl påfylld så trodde jag at hon skulle somna om dirkt som hon brukar göra, men inte! Jag gick in flera gånger för att ge henne nappen och bre på henne täcket men inget tycktes fungera. Tillslut så "sparkade" jag upp Mogge och sa att nu få faaan han gå, jorå han gick in till henne och trot eller ej, men tillslut somnade hon....En liten stund iallafall...Sen höll hon på att bara små slömmra fram till 07.30, så sammanlagt så har jag kanske sovit två hela timmar:(
MEn det värsta av llt är att Mogge har inget som helst minne av att han gick in till Kelly inatt, gå i sömnen kallas det! MEn det var ju strunt samma om han var vaken eller inte, för fick hon att sova det gjorde han ju..

Idag medans Kelly sov ute i vagnen så la vi oss i soffan för att titta på film (Irene Huss) och ladda batterierna inför den väldigt efterlängtade middagen hos svärfar..

Väl hos svärfar så satte Alfons allra goaste humör igång, ni vet det där humöret då man bara skriker , grinar och slänger sej på golvet och inte vill vara med längre, det goa humöret tog han fram ( inte specielt ovanligt för Alfons men jobbigt som bara den för oss..)KElly var trött men ville inte sova varken i vagnen eller någon annanstans, så hon var inte heller så rolig att gå och bära på hela tiden medans vi var där, och inte räckte det med att sitta ner medans man höll henne, nej du, gå, gunga och helst sjunga för henne, då var hon nöjd. Så efter 3 timmars på klistrade smile från oss, och skrik och grin (mestadels iallafall) av  barnen ,så tog vi oss äntligen hem över.  Och gissa om det var skönt att komma hem!!

Nu ska vi snart titta på "fantastiska fyran 2" och om nästa blir klar ikväll så ska vi se på den med "flickan i källaren" hette den..Hoppas att dom är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0