Jag gråter...

Så fort jag ser en förlossning så sprutar tårarna! JAg kan verkligen inte behärska mej, när man först har sett hur jobbigt den födande kvinnan har haft det, och sen vilken lycka hon känner så fort barnet är ute..
Det är sådan häftig känsla så det går inte att beskriva för dem som inte vart med om det än. MEn ni som var med om det, ni måste väl ända hålla med om att hur ont det än gjorde när man låg där och krysta, så var det som bort blåst när ni fick se erat lilla barn? Så var det då iallafall för mej..

Jo, det finns iofs en förlossning som jag kan titta på utan att gråta, det är Kellys förlossning som Mogge filmade, den vill jag bara spy när jag ser. "Rätt in i skrevet" skulle man kunna kalla den (om den skulle släppas på film). Fy faan! Säger jag bara, det är det värsta jag sett någon gång! Man ser precis hur barnmorskan står och töjer och sliter i mitt underliv, man hör hur fruktansvärt ont jag har ( det ser man inte eftersom att det ENBART är skrevet som syns på filmen), men sen så ser man också när lilla KElly kommer ut,inte ens då gråter jag, jag vill fortfarande mest bara spy.

En stor eloge till alla barnmorskor där ute!

Jag skulle aldrig klara det, inte en chans!

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Hoppas "illamåendet" har gått över... ;o)

Jag håller absolut med om att smärtan är som bortblåst på någon sekund, när underverket äntligen kommit ut!!

2008-01-24 @ 21:04:01
URL: http://gardvall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0