I huvudet på...

Gynning, det  har jag precis kollat på, och faktiskt så känner jag som hon gjorde när hon tog hand om dom där 8 (!) barnen, ibland i allafall. Tafatt och lagar rätt dålig mat (jag är ju långt ifrån kock iallafall). Och ibland så har jag  lust att säga till Alfons om han snubblar lite lätt och blir ledsen att "tyvärr så kommer du att få leva med det där" eller när Kelly har magknip " det där är väl inte så farligt".. Och till saken hör att jag inte har 8 barn utan bara 2!! Hur gör den där mamman?? Obegripligt..
Jaja, jag ska då iallafall inte ha nå 8 barn, och ska jag nu någon gång ha några fler barn så lär det dröja många år innan dess. Tänk bara allt praktiskt som måste fixas när man har många små barn: 3 bilstolar ska få plats i bilen och om det skulle få plats, vart i bilen har man då TRILLING vagnen som man mest troligt skulle behöva?? När man bor i Oviken så är det inte så lätt att få dagis plats, då i synnerhet inte till 3 barn skulle jag tro, så när ska man då någonsinn kunna börja jobba??
Ja, jag skulle kunna  rabbla upp massa nackdelar med att ha fööör många barn tätt, men nu är det så att jag har valt att ha 2 barn tätt och jag ÄLSKAR det, även fast jag inte har sovit en hel natt sen dagen då Kelly kom (inte ens en halv) och jag har sällan, väldigt sällan lite tid för mej själv. Men som sagt så älskar jag det och ångrar det inte en sekund..Men jag kan inte släppa atnken på den där mamman, hon gör det riktigt bra!! FAsen 8 ungar, det är nog ingen dans på rosor det inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0