Fingerfärg!

Tack snälla barn för att jag har er..
..För hade jag inte haft er, så hade jag inte haft någon fingerfärg, och hade jag inte haft någon finger färg så hade jag heller inte haft några svart ramar vid det här laget =)
JAg har alltså målat 9 ramar med svart finger färg och det gick ju bra det med, huvudsaken att jag inte dammtorkar dom för då är dom väl mest troligt inte så svarta längre, skulle jag tro.
Så ikväll har vi framkallat bilder på barnen här hemma, så äntligen ska Kelly få komma upp på väggen också! Vi har ett enda kort på henne på väggen, men kanske 15 på Alfons, det är orättvist!! Så imorgon ska vi sätta upp korten, barnen sover nu så jag vill  inte riskera att väcka dom nu..

Annars så har jag vart ut med barnen i pulka idag, lufta dom lite efter massa sittande inne efter magsjukan som kommit och gått..Men det var så blåsigt så det vart en kort promenad, och dessutom så ville Alfons stjäla Marias spark, det fick han inte och vart så klart sur. Då gick vi hem och körde spark på gården istället, det var poppis :)

Härom dagen namnmärkte jag förresten alla Alfons kläder...Äntligen! JAg beställde lappar som man stryker på innan han började på dagis så att dom skulle veta vilka kläder som tillhör han, men det har inte blitt av först nu, som sagt, och det var inte kul! När jag höll på att stryka och stryka, det var då jag insåg vad mycket kläder han har, det tog aldrig slut!! Så nu ,mer vet jag med all säkerhet att Affe inte behöver några mer kläder på ett tag..Så det så..

Nu ska vi ta och titta på film tror jag. Wallander om jag inte minns helt fel, passa på med lite mys medans barnen sover, man vet ju aldrig när KElly tänkte vakna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0