Är huvet dumt får kroppen lida..

Japp så e det! Kommer man på att man ska färga håret i smyg för sin sambo (som sällan har gillat att jag gör det själv, istället tycker han att jag ska gå till en frisörka) och med Kelly som är super duper trött, och utan kläder på överkroppen, ja då får man helt enkelt skylla sej själv att man ser ut som en zebra på kroppen. Jag tänkte att jag skulle vara smart och inte förstöra några kläder den här gången när jag färjade kalluffsen, men istället så "förstörde" jag över kroppen, smart drag!!
MEn resultatet vart ju bra iallafall, så det är väl huvudsaken.. Sen att jag får gå med polo tröja i flera veckor, det var en annan sak :)

Kellys magsjuka tycks ha tagit om igen, idag har hon börjat kräkas och diareeat igen, efter 2 dagars uppehåll.
Vi andra verkar ha klarat oss...Än så länge!!
Tack o lov så är Mogge hemma den här veckan med, så att vi kan hjälpas åt, med allt vad magsjukan har att erbjuda..

Alfons förkylning var bara något tillfälligt som också gått över..
Affe har förkylnings astma, så han måste ta Ventoline när han är förkyld, och eftersom han inte kunde gå igenom vardags rummet i Lördags utan att bli andfådd och låta som en kråka när han andades, så fick han sitt Ventoline under lördagen...Något vi fick ångra på lördag kväll. Pojken var alldeles sjö vild, bara steppade, dansade och sjöng för oss, ända tills 21.30. Alfons brukar i vanliga fall somna runt 19.00, men han hade inte en tanke på att somna. Och tydligen kan vissa barn få en "kick" av Ventolinet, han har inte fått det förr när han tagit det, men nu fick han det, DEFFINITIVT!! MEn det var kul, jag och Mogge satt bara och skrattade åt han hela tiden, han var så roligt go killen..Men vi hade ju tänkt titta på melodi festivalen, men det var omöjligt, vi såg tvn men vi hörde den då inte :)

På torsdag på alla hjärtans dag hade vi tänkt att åka till Åsarna och äta lite, men vi får se hur det blir med den saken, det är Kellan det hänger på..Men barnen kommer först, så klart. Äta kan vi ju göra hemma även på alla hjärtans, huvudsaken att man får vara med dom man älskar!! Sen om man får mysa tillsammans med en hink och massa kräk och bajsblöjor, det var detsamma...

Svärmor har vart här idag och hälsat på, kul med lite besök efter att ha vart isolerad sen i Fredags kväll. Hoppas att hon klarar sej från magsjukan nu då bara.  Hon hade tagit 10 vit peppar korn innan hon for, så vi får se om dom gör någon verkan..Eller mirakel rättare sagt ;)

Ses sen!... Eller hörs, det beror på hur man ser det kanske..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0