Är det inte den ens, så är det den andra..

Japp, i natt vaknade jag av att Alfons låg och gnydde på sitt rum, jag gick in och klappade han på kinden, så somnade han om, jag tyckte att han kändes varm men tänkte inte mer på det. Sen vaknade han igen ca 10 minuter senare, gick in till han igen och då var han jätte varm, jag satt inne på golvet bredvid hans säng ett tag, men han såg så slö ut så tillslut så la vi oss i våran säng, hann ligga i ca 15 minuter sen kom Mogge hem från jobbet vid ca 02.00, han tog med sej feber tempen och alvedon till Alfons. Kollade tempen på han och mycke riktigt 39 graders feber, gav Alvedon och skulle precis lägga ner han i sin säng, men då kom det, kräk, kräk och mer kräk!! HEla hans säng, hela mej, hela hans golv, hela vårat sovrums golv (som kom medans Mogge skulle bära Alfons till toan), hela hallen och slutligen lite på toalett golvet.. Så det var bara till att plocka fram skurkäppen och börja skura, byta i hans säng, blaska av Alfons det värsta, ge ny Alvedon eftersom att allt kom upp igen och sen stoppa han i sängen..Vi gick ner och körde igång en maskin med tvätt och skurade golvet några gånger till på övervåningen. Jag duschade av mej det värsta och sen äntligen, vid 03.30 kom vi i säng.. Och imorse vaknade både Alfons och Kelly kl 06.30, så då var det bara att kliva upp och vara pigg igen..

Nu verkar Alfons förvånansvärt pigg och jag hoppas att det håller i sej, så att han inte börjar kräkas igen..

Nu ska jag och Alfons rita och sen ska vi gå upp och väcka Mogge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0