Kevin!


Jag har ju glömt att skriva om min lycka över att Kevin vann "Idol" igår! Inte för att Alice är dålig på något sätt, men Kevin är bättre, så det så ;)

Jag har även skrivit min livs första insändare till tidningen idag! Jag blir så förbannad på Östersunds komun! Vet ni vad Emma tjänar när hon jobbar på lassarettet?? 30 kronor dagen! Fatta 30 kronor, det är ju ingenting! Hon får ut ca 500 kronor per månad i lön och det överlever man inte på!! Hon betalar dessutom 40 kronor i resa varje dag (t o r) hon går alltså back på att jobba, och det retar mej något så in i norden!! Är inte det diskriminering? Bara för att hon är handikappad så är hon inte värd mer?!  Jävla komun! Renovera badhus och stor torg kan dom göra, men inte ge en handikappad mäniska bättre lön än så (kan det ens kallas lön??) Hon gör ju saker som måste göras när hon jobbar, hade inte hon gjort det så skulle någon annan göra det med en betydligt mycket högre lön!
Usch, jag blir tokig!
Emma och alla andra handikappade är också mäniskor. Tänk om man skulle ge t e x en invandrare den lönen, då skulle det bli ett jäkla liv om diskriminering och minder värde, men inte när det gäller handikappade.
Jag är egentligen en sån som inte tycker synd om handikappade, som har oftast ett jätte bra och givande liv, men just i detta fall så tycker jag jätte synd om dom! Så här ska det inte vara.
Håller ni med mej, visst är det förjävligt?


Kommentarer
Postat av: sara

Fy fan vad dåligt! Socialbodrag delad gärna ut till dom som inte VILL jobba! Klart som fan dom ska ha en riktig lön!

2008-12-14 @ 13:05:28
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: sara

Bidrag ska det såklart vara ;)

2008-12-14 @ 13:06:10
URL: http://sarasandman.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag håller med, fy fan va ruttet! Klart man ska ha betalt för ett arbete man utför. Bra gjort av dig att iaf försöka göra något åt saken:) Lycka till!!

2008-12-14 @ 16:50:58
URL: http://bbsbrud.blogspot.com
Postat av: ~:AnnA:~

30kr om dagen?! Är dom helt jävla dumma i huvudet!? En 15åring som sommarjobbar får ta me fan säkert mer än 30kr/timma! Nä, de där är verkligen diskriminering! Jag hoppas innerligt att dom tar med din insändare i ÖP/LT!

2008-12-14 @ 18:27:54
URL: http://familjengk.blogg.se/
Postat av: Therese

Kikade in och såg ditt inlägg.

Jag jobbar på en gruppbostad där alla tjänar 30kr/dagen. Enligt cheferna är detta en okej summa. Okej på vilket sätt? Att slava till minimum?

Jag tycker du gör rätt i att skriva en insändare, kanske andra får upp ögonen.

2008-12-16 @ 23:30:00
URL: http://liam08thea04.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0