Julbord!

Glömde att skryta om att vi vart bjudna på riktigt god jul lunch på dagiset i Hoverberg i dag! Allt man vill ha på ett riktigt julbord fanns...Förrutom svärmor och Willys revbensspjäll förståss *suck* Dom kan ingen slå!! (det fanns inga revbensspjäll alls idag)

Sitter och kollar på "insider" samtidigt som jag slår in julklappar på mitt nystädade golv=) Dock klarade jag inte av att kolla längre när det handlade om de hemlösa och fattiga..Stackre! Själv klagar man när man har det dåligt med pengar så att man inte kan äta det godaste varje dag, eller köpa den där fina tröjan, eller ge de lyxigaste julklapparna, eller åka vart man vill när man vill (Kälarne) eller allt det där andra som man faktiskt kan göra emellanåt. Man har det ju för jäkla bra egentligen, men det inser man bara när man ser dom som verkligen inte har det bra. Mitt samvete klarar inte av att se sånt, specielt inte när jag vet att jag inte gör något för att hjälpa...Det kan hända at jag ger en tia till de stackars frusna spelemännen som står efter "Gågatan" ibland, men det är verkligen allt. DUMMA MEJ!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0