helg!

Nu har jag gjort helg för denna veckan!
Idag har jag jobbat i Hoverberg och det har gått kanon bra! Lite lyxigt att vi var 4 personal på 8 barn de första timmarna ;)
Det har vart lugnt hela dagen och de sissta timmarna satt jag och pysslade med de få barnen som var kvar fram tills stängning. Ett och annat armband har jag gjort, både till mej, mina barn och dagis barnen, jag längtar tills mina barn kan pyssla med sånt =)

Ikväll har jag gjort lite mer julgodis, det är så kul att göra.
det något slags hemmagjort recept idag. Med önskemål om recept lägger jag ut dom lättsammaste:

Krossa kola kakor och  lägg i botten på aluminiummuffinsformar (vilket ord!)
koka knäck (1dl sirap, 1 dl socker, 1 dl grädde) krydda den med kanel och vanilj socker och häll ovan på de krossade kakorna, det var jätte gott!

Lakrist knäcken jag gjorde var vanlig knäck som jag hälde i lakrits strössel i.

Rice crispies godis.
3msk margarin
40 mashmellows
1½ liter rice crispes flingor
blockchoklad
Smält smöret, tillsätt mashmellowsarna och låt dom smälta, häll sedan i flingorna och rör i hop.
Häll upp allt på ett bakplåtspapper (eller forma bollar kring klubbpinnar för den som är amitiös) och låt stelna en stund. Doppa sedan bottnarna i smält choklad och låt stelan svalt.

Marsipan kulor.
Rulla bollar med marsipan, ställ på bakplåtspapper och häll över smält choklad. Toppa med krossade nötter.
Jag har gjort likadana fast med nougat istället för marsipan också.

Det var några recept det.




Nu är det snart "Idol" och jag längtar som vanligt

Kommentarer
Postat av: Mimi

Vad härligt att se fler som gillar att hålla på till jul! Det är verkligen MIN månad i december och inget kan stoppa mig, mohaha! =D



Verkar vara samma för dig =)

2008-12-05 @ 20:32:19
URL: http://faxbrink.blogspot.com
Postat av: Nettan

åh tack! :-)

Nu ska jag börja baka så fort vi renoverat klart köket :-)

2008-12-06 @ 11:30:04
URL: http://nettaniversen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0