Habiliteringen

Jag och barnen har vart ute och åkt pulka hela förmiddagen, svettigt vart det att dra dom genom hela byn och upp och ner för backar, men kul var det!
Medans vi var ute ringde kuratorn från barn Hab och ville träffa mej. Antagligen har hon fått anteckningarna från läkaren jag träffade förra veckan där det stod hur nere jag var/är. Hon berättade att hon skulle hjälpa oss att söka vårdbidrag och ge oss tips och råd om hur vi ska göra fram tills Februari, då det är tänkt att dom från Hab ska komma på barnens dagis och se hur Alfons är i den miljön. Det kändes som en stor lättnad när hon ringde och att hon sa att hon förstod hur jobbigt jag hade det. Hon menade på att timmarna på eftermiddgarna är jobbig för de flesta familjer och har man då ett barn med speciella behov är det ofta ännu jobbigare. Jag vet ju int ehur andra familjer har det på eftermiddagarna, men jag vet att vi har det kämpigt då.

Hur är eftermiddagarna/kvällarna för er andra?






Min kavata lilla tjej ville gå själv sissta biten. Det är Alfons alldeles för bekväm för ;)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Det är samma här, nog för att D bara är 10 månader än, men det är alltid jobbigast på eftermiddagarna. Precis då när man vill ha massa tid för att fixa med maten och kanske röja undan lite innan kvällen, DÅ börjar D´s gnälltimmar och jag bara går och längtar tills F ska komma hem. Så jag kan förstå att du har det kämpigt. Med 2 barn varav ett kräver lite extra och utan Mogge. Huja.

2008-12-02 @ 16:08:14
URL: http://ninneasblogg.blogspot.com
Postat av: Mimi

Ja du, det finns ju bra dagar och dåliga dagar, men inget som mäter sig med din vardag ändå. Du är ju ensammen för det mesta den tiden och det är det värsta. När M var borta sina veckor så var det värst kring matlagningen när jag stod och grinade, D satt försummad framfö tv:n och V gallskrek i min famn eller hängandes i mina byxor. Så såg det ut då och även nu ibland när jag är som tröttast.



När det är bättre dagar så är jag piggare och har emr framförhållning just när det gäller matlagningen. Jag har legolådan i köket, ett stort fat med julgranskulor framme och datorn med youtube. Det roar barnen ibland medan jag stökar på i lugnare ro. Dessutom är et hett tips att mickra lite ärtor och majs som de kan roa sig med en liten stund.



När det gäller resten av em/kvällen så ja, det är ofta en pina att hålla alla nöjda och glada. Bada och lekalekalekaleka, men vilken mamma/pappa orkar det vareviga stund...?



Flummade mest bara, vet knappt ens vad jag skrivit ;-) Hoppas du får bra avlastning snart, annars hyr jag ut mina egna och komemr och blir din barnflicka! =)

2008-12-02 @ 17:47:43
URL: http://faxbrink.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0