Skratta eller gråta??

Jag träffade en av Alfons dagis "fröknar" på ICA idag. Hon berättade för mej att Kelly har fått plats på dagis from 1/9, om 3 veckor!

Jag tycker visserligen att det ska bli väldigt skönt att få komma hemifrån och förhoppningsvis hitta ett jobb inom det närmsta. MEN(!) jag tycker ju att Kelly är lite för liten för att börja på dagis egentligen. Men å andra sidan så vet jag att hon kommer att ha det mycket bättre på dagis med andra barn och vuxna som känner att dom har lust/tid/ork att leka och vara pedagogisk, vilket jag inte har haft på ett tag och det känns inte kul att vara en "tråk mamma".
Så, hon kommer att trivas och förhoppningsvis kan lite av det mammiga och pappiga försvinna också!

Annars idag har vi vart till Evy och Nini och druckit kaffe och umgåts, efter det kom Sandra med familj hit och åt middag tillsammans med oss. Dom stod för korv och vi för strips och sås= avanserat värre! Men gott var det..
Barnen lekte och vi vuxna slappade och umgicks, precis som det ska vara ;)

Snart börjar sommar krysset och det får man j inte missa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0