läpparna blå utav bär äro små..

Idag efter hämtning på dagis så gick vi till våran lilla skogsplätt och plockade blåbär. Det var mycket uppskattat av min "stora" pojke som älskade "blåbäb" medans Kelly tyckte att det var rent förjävligt att vi inte har astfalt i skogen, så att man kan gå som folk ;) Båda älskade bären så det var väl huvudsaken. Jag plockade även lite som dom ska få på havregrynsgröten i morgonbitti.


Mums med "blåbäb"


-jävla terräng!!


Varför äta blåbär när man kan äta...Bark!


Sötnosarna i blåbärs djungeln


"Katta", pojsson ville oxkså vara med i bakgrunden.


Lite av det jag plockade till gröten.


tar en paus på en stubbe.

Till middag åt jag och barnen våfflor, det är allt för sällan man äter det och det är såå gott. Det tyckte även barnen!
Lite senare kom Sussane och Joel hit och drack kaffe med oss och hade med sej lite hembakat bröd, TACK!

Mogge gjorde iallafall sin sista dag påYran idag, och det firar jag med massa "halleluja moments" ;)

Annars har det inte hänt så mycket idag...Alfons fick paket av oss på sin namnsdag, ett "plyplop" (flygplan) och Teletubbies klistermärken som jag hittade på ICA i Myrviken. Han vart nöjd :)



Här sover Kelly idag, det enda hon sovit på hela dagen, drygt en halvtimme i soffan..SUck!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha vad söta de är!!! Det är ju gott med blåbär ju!!! :) Grattis till Alfons på namnsdagen!

Kram

2008-08-06 @ 21:22:35
URL: http://lillis85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0