Vart är kameran??

Mogge har lagt bort våran kamera, vart är den?! Tänk om jag hade haft den idag, vad mycket fina bilder man hade kunnat tagit !!

I förmiddags var iallafall jag och barnen till Rebecka tillsamman med Emilia och Ullis (med barn) Hur kul som helst att sitta och prata om allt och inget i flera timmar. Fikade gott och glassade oss ute i solen.
Alla barnen sov nästan sammtidigt (med en del avbrott dock) förrutom Alfons, han har inte sovit på hela dagen. JAg trodde att han skulle somna i bilen på vägen hem från rebecka, men det gjorde han inte! Jag trodde sen att han skulle somna i vagenen om vi tog en promenad, men inte det heller! Efter mycket skrik, gnäll, tjur och grin så klev han ur vagnen och gick istället ner till Jackie (Falken och Ros-Maries hund) Efter en stund kom Ros-Marie ut och höll oss sällskap en timme drygt, hon bjöd barnen på kex och dom var nog glad att vi gick dit eftersom ingen av dom ville ha någon lunch tidigare på dagen, så kex fick dom stå sej på fram tills middagen....Som vart såååå avanserad idag, pirog till Alfons och burk mat till Kelly, vem har lust att laga mat i det här vädret?! Så vi slängde i oss maten och sen gick vi ut igen..

Efter vi kommit in var det bad dags för barnen och sen välling..Nu ligger Kelly i sängen och är missnöjd som bara den och Alfons tittar på barn program på tv:n, snart är det hans tur att hoppa i säng!

Kan inte släppa, vart är kameran??


Kommentarer
Postat av: Mimi

Du verkar ha samma lust som mig att laga mat när det är sånt här väder :) Lunch här blev en varsin micro-paj till barnen och middag blev fsikpinnar och pulvermos, SÅ gott! ;)

Hoppas ni hittar kameran snart!!

2008-04-24 @ 18:48:27
URL: http://mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0