Varför, varför, varför??

Jag vet så klart att jag vart långt ifrån en perfekt människa hittintills i mitt liv, men trots det så har jag benådats med världens vackraste barn!
Men varför, varför, varför!! HAr dom fått det vidrigaste humöret man kan tänka sej?!
Om det finns någon "där uppe" så har han/hon definitivt bestämt sej för att straffa mej med att ge mina barn ett sjujäkla humör:(

Efter dagis så följde Alvin och Maria med oss för att titta på hästarna här i byn. Första halvtimmen gick förvånansvärt bra med Alfons. Ända tills han hittade en liten grushög och bestämde sej för att han skulle sitta där och kasta sten. Inte röra sej ur fläcken. JAg tyckte att det var en dålig idè eftersom att det stod en bil parkerad rätt nära och tyckte det skulle kännas trisst om han träffade bilen med en sten. Det tyckte inte Alfons. Jag vart less på att han vägrade att lyssna på mej och lyfte han därifrån. MEn snabbt som ögat var han där igen och satt och kasta sten. Vart ännu mer less och satte han i vagnen. Det var då som stygg Alfons kom fram. Skrek, grina och var alldeles ifrån sej av ilska..Och när han beter sej så, det är då mitt "jag har sovit alldeles för lite på 9 månader humör" kommer fram. JAg blir så arg och trycker ner honom i vagnen. Säger till Maria att jag tar mina barn och går hem. JAg tror hon förstod att jag ville hem.  Alfons fortsatte att tjura ända tills ytterkläderna var avtagen och han hade satt på TEletubbies. Tack och lov så klarade sej bilen från stenarna!

Väl inne och avklädda allihopa, ska jag prova mej på att laga mat. Det gick lika bra det eftersom att båda barnen tydligen var utsvultna (av humöret att dömma) Så jag matar Kelly och ger Alfons en färdig barnmats burk medans jag lagar maten. Det räckte med att jag gick till spisen en gång och alltså vände huvudet till en snabbis, och hela glaset med mjölk var utspillt och Alfons plaskade i mjölken.. GRRRRR!!
Torkade upp och gick till spisen en snabbis  igen. Jaha, då var all mat på bordet istället..Ännu mer GRRRR!!
Varför, varför, varför!! ska mina barn vara helt utan bordsskick?!

Det slutade med att Alfons vart utan mat och jag lär förmodligen inte ha tid att äta först barnen sover..Suck!

Så nu hoppas jag att både mitt och Alfons stygg humör håller sej borta resten av dagen. Det är inte kul att bråka med barnen en hel eftermiddag, vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: carro

hej tänkte bara kolla om du hade lust att kika in på min blogg och lämnna en komentar om vad du tycker.. :) om den är bra som det är lr om det är nått som kankse borde ändras?

Ha en bra dag.
kram carro

2008-04-15 @ 16:28:35
URL: http://underbliven.blogg.se
Postat av: Mimi

Usch vad jag känner igen mig!! Sån förmiddag hade vi idag och det är INTE kul!! Det värsta är att det ibland känns som att man skrämmer barnen så de inte vågar säga ifrån tillslut :( Imorse t ex när jag bad D att komma och ta på kläder för att vi skulle till dagis sa han bara "Ja mamma", vilket tyder på hur ap-arg jag varit innan... Men som sagt, vi kan inte vara på topp jämt!

Hoppas att inte båda 2 håller på så på torsdag, men säkert blir det så ;)

2008-04-15 @ 18:52:55
URL: http://mammamimi.blogg.se
Postat av: johanna

haha herregud vad skönt att jag inte är ensam om williams hemska humör som kommer lite då och då! ;)

2008-04-17 @ 10:01:39
URL: http://mamijs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0