Ute dag..

Började förmiddagen med att lämna Alfons på dagis, efter det tog jag och Kelly ett varv runt byn, hem väckte Mogge åt frukost/lunch med han, lekte lite inne, gick ut och kollade på Mogge som höll på att dika på gården. Kelly kröp runt på dom stackars stenplattorna utanför bron, resten av gården är bara lera sen vi la ner jordvärme i höstas. MEn det verkade inte bry Kelly specielt mycket, utan hon var glad att få röra sej på backen. Innan idag har hon bara suttit i vagn eller pulka när vi vart ute. Kul att man kan börja leka med henne ute!

Sen var det dags för att hämta Alfons på dagis och innan dess hann jag och KElly gå ett halvt varv runt byn. Efter Alfons var hämtade stannade vi ute nästan tills det var dags för middag. Det var lite  kämpigt att hålla Kelly nöjd eftersom hon knappt sovit något alls idag. Hon ville att jag skulle bära henne sammtidigt som jag drog vagnen och höll koll på att inte Affe sprang ivägen för bilarna..Så då vart jag less och gick hem...

Maten jag bjöd min barn på idag var lååångt ifrån någon delikatess middag vill jag lova..Potatis gratäng från igår och...Det var det vidrigaste ¨jag sett, men det var iallafall köttbullar och brunsås på konservburk..BLÄ!! Jag smakade inte ens utan nöjde mej med att äta gratängen och sallad, Alfons provade men petade bort köttbitarna och KElly spottade bara ut..Så det var sista gången jag köpte sånna..Det såg ut som hund mat..

Nu ska jag leka med barnen inna det är dags för badning...
MEn här kommer lite bilder iallafall:

image180
KElly och pojzon hittade lite kex i skötväskan innan vi skulle gå ut :) Gott tyckte dom båda att det var..

image181
Kryper på bron..

image182
Glassar i solen..

image183
Står mot vagnen..

image184
Våran ooootroligt vackra gård..

image185
Mogge i klädd stor stövlan och med spaden i högsta hugg, för här ska det dikas..!!

image186
Kellan vart lite slapp när vi var ute och gick så hon tog dej en liten tupplur..

image187
Alfons har smakat på både banan och grus ;)

image188
Alfons tyckte att flygplanet vi såg var det fränaste han sett på länge..

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Hej!

Om du inte redan deltar, får du gärna vara med i min tävling: http://natalieb.blogg.se/tvling.html
Du kan vinna ett hemligt paket till ett värde av TUSEN KRONOR!

Hoppas du har en fin dag!

2008-04-21 @ 17:03:32
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0