Tände ni ett ljus för Engla igår?

Jag tände ljus i fönstret och jag satte en ros framför mitt namn på MSN. MEn det var med blandade känslor. För igentligen, varför ska man bara tända ljus för vissa barn som gått bort? Ska man tända för en, ska man väl tända för alla?
MEn visst har jag ägnat många tankar till både Engla och Englas föräldrar, sen dess att hon försvann och jag tycker absolut att man kan tända att ljus för just henne!
MEn jag har en kompis vars syster gick bort i en sjukdom för många år sedan, och en släkting som förlorade sitt fullgångna barn i magen i v 39 för ett par år sedan, dom har jag aldrig tänt ett ljus för tillexempel, och det av den enkla andledningen att det gick inte runt massa kedje sms och liknande då..
Sen dör det ju TYVÄRR barn varje dag och dom har jag heller inte tänt något ljus för..
Det är tragiskt det som har hänt med Engla, precis lika tragiskt som andra barn som blir mördad. Men kring många av morden som sker så blir det inte samma uppståndelse och därför tänder man väl inte ljus för dom..

KAn inte ens föreställa mej känslan av att förlora sitt egna barn..

Hur gjorde ni, tände ni ett ljus? 

Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Jag tände också ljus. Men precis som dig, tänkte jag också "varför bara för henne?"...

2008-04-15 @ 07:57:42
URL: http://gardvall.blogg.se
Postat av: Emilia

Men tänk då på att just det faktum att ni tände ljuset för Engla gjorde att ni skänte alla andra en tanke också, det fick som en att reagera och tänka en stund på alla som misst sina barn, tycker i alla fall jag...

2008-04-15 @ 08:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0