Tabu...?

För visst är det lite tabu att önska kön på sina barn?
Jag kom hem från stan för en stund sedan, medans jag letade kläder till Kelly insåg jag, att om (OM!!!!) jag ska ha fler barn någon gång så önskar jag att det blir en kille... Det av den enkla andledningen att det finns sååå mycket mer fina/tuffa kill kläder än vad det finns tjej kläder.
Allt till tjejer är rosa, rött eller ljus grått, hur kul är det då?! Dessutom ska det helst vara spets och annat "lull lull" på kläderna också, och jag gillar inte sånt! JAg vill ha svarta, gröna, vita, bruna, oranga och så klart även rosa kläder på Kelly, men allt ska inte vara rosa med spets! Det slutar alltid med att jag handlar något till Kelly på kill avdelningen. Idag tillexempel.
Till Alfons däremot skulle jag kunna köpa hur mycket kläder som helst! För till han finns det sånt som jag gillar, men han har så mycket kläder redan. Men tro inte att han vart helt lottlös efter min tur på stan för det inte ;)
Sen är det det där med namnen, det finns jätte mycket fina och fräsiga killnamn, men jag kommer inte på ett enda tjej namn:/ Dom jag kommer på har vi ju redan tagit: KElly och Madicken..Så ska det bli fler någon gång, så hoppas jag på en kille, så enkelt var det med det.
Köpte även lite kläder till mej själv. Det börjar vara lite av mina andra kläder som jag kan ha, eftersom det mesta har blivit alldeles för stort, så det var mer eller mindre ett måste att införskaffa några plagg..Aj då ;)

MEn vilket före det var idag då, usch! JAg körde mellan 30-70 på vägen hem, inte kul! Men hem kom jag och det var huvudsaken.

När jag kom hem så bestämde jag mej att ta vagnen till dagis. Varför stoppade ingen mej?!
Det var jobbigt att ta sej ner för backen, då kan ni ju gissa hur det var att ta sej upp. Ingen höjdare! När jag väl kom in så var jag dyngsur i både svett och av snön som jag pullsade upp i med vagnen..Jobbigt värre!
Så idag blir det en mysig/lugn inne dag. JAg håller på att gruva mej för att hålla Kelly vaken till 18-19 någon gång, hon ville inte somna på vägen till eller från dagis. dessutom sov hon inget på vägen hem från stan, det enda hon sov var medans vi var inne på H&M, ca 20 minuter..får se hur det går..

Det här köpte jag idag iallafall:
           2 tröjor, 1 T-shirt och ett par byxor till mej.

  Skor med matchande T-shirt till Alfons. Skorna har jag köpt en gång förrut till han, men dom valde Stella att adoptera ;) Jag bytte dom mot ett gäng med ramar som Sandra köpte åt mej på IKEA förra helgen.

  En body och ett par GRÖNA (inte bruna som det ser ut på bilden) byxor..Från kill avdelningen så klart.

Nu ska jag umgås med barnen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0