Idag cyklade vi..

..Dock inte ända till Oviken som tanken var, men lite här på byn iallafall.
Det var alldeles för kallt och för dåligt väder för att bege sej ända dit. Dessutom var det första gången på ca 3 år som jag cyklade så...

Efter lunch tog jag med mej barnen på en runda runt byn i vagnen, hade inga större förhoppningar på att Alfons skulle somna i vagnen, eftersom han protesterat mot det ett bra tag, men innan vi nått korsningan så sov han. Som en stock.
Dessvärre vaknade han nästan på en gång som vagnen stannade och Kelly vaknade strax innan vi var hemma, men det var en härlig promenad med Mogges Mp3 på högsta volym åtminstonne. Synd att vi inte har så lika musiksmak, så nu har jag bestämt mej för att köpa en egen, så jag kan lyssna på det jag vill!

På eftermiddagen tog vi bilen (inte cyklarna) till Evy i Oviken och drack lite kaffe, vips var klockan 17 så det var bara att åka hem och laga mat. Tänk vad fort tiden kan gå bara man inte är hemma...?
Där träffade vi dom här små vild djuren:

 <--Doris. Alice-->            <-- Mimmi.
Där bor även ca 10 katter, men skulle jag knäppa kort på alla dom så skulle jag inte vart hemma än ;)



Kelly och Alfons har en liten lekhörna där med leksaker som dom älskar att leka med. Tänk om dom kunde uppskatta leksakerna här hemma lika mycket...

image69

image70

Efter maten var det bad dags för båda barnen, så jag badade dom medans Mogge var ute och dikade på gården så att vattnet ska rinna undan bättre...Jäkla slask väder!! Fast å andra sidan så vet man ju att sommaren är på väg då..
Sen var det kvällsfika och efter det droppar, tandborstning och hopp i säng!

Alfons har redan somnat och Kelly med för den delen, men hon har dessvärre vaknat flera gånger efter det med :(
Just nu ligger hon och ropar på oss. Hon är trött, för hon somnar om så fort hon får nappen, men 5 minuter senare är hon vaken igen. Det är säkert för ljust ute, eftersom att solen såklart skulle komma fram nu på kvällen, den hade jag velat haft idag istället. Hoppas att det är det här vädret imorgon med..

Nu ska jag gå och ge Kellan nappen..

Kommentarer
Postat av: Mimi

Vad söta och goa dom är dina små!! Tyckte dock inte om Mimmi-hunden ;) Våga blogga mera, jag har trist!!

2008-04-05 @ 20:30:28
URL: http://mammamimi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0