En kall öl efter en varm dag i Sundsvall=)

Ja, nu har man kommit hem från Sundsvall och sitter här framför datorn och suger på en öl (stark öl dessutom!!)
Har haft en kanon dag med Carro på både IKEA, Biltema, Barnenshus, Bauhouse och hela Birsta köpcentrum. VArt en hel del inköpt och en hel del massa pengar är nu mer ett minne blott ;)
Det var kanon väder i Sundsvall, så man önskade nästan att man hade kunnat satt sej och sola en stund, men det fanns det inte tid till, här skulle minsann shoppas!!

Alfons åkte ju som sagt med Mogge i morse hem till min momma, så redan kl 04.45 lämnade dom Kövra och for mot Torvallaby. Kl 06.40 hade Alfons somnat i mommas säng och sovit i 3 timmar, lillgrabben var helt slut efter ha behövt kliva upp den tiden på dygnet. MEn när han vaknade hade han vart pigg och utvilad och haft det jätta bra där!
Momma är så imponerad, hon har tydligen aldrig träffat ett så snällt barn någon gång..? Varför är han inte sån här hemma då?! Visst han ÄR jätte snäll och go, men även väääldigt tjurig när han lägger den sidan till, men som sagt super go när han är på det humöret!

KElly hade också vart jätte snäll och go hela dagen borta hos "låtstas farmor". Henne lämnade jag av innan jag for till Carro i morse.

När jag kom hem ca 19.30 någon gång så var båda barnen vaken och det var faktiskt kul att dom var det ,så att jag hann träffa dom lite idag. Man saknar dom ju fast det är skönt att vara borta och barnledig en stund.
barnen har sovit sedan en halvtimme ungefär, vi hade tänkt att gå på brasan här på byn, men eftersom dom var så trötta så avstyrde vi det i sissta sekund. Bättre att dom får sova efter en hård dag!

Hade tänkt att lägga upp några bilder från dagen, men eftersom Mogge kollar på Wrestling som han laddat ner så går det låååångsamt och det tålamodet har jag inte ikväll, får se om det blir imorgon istället.
(Vi har en sån kabel som man kopplar från tv:n till datorn och då är det bara att dra över bilden från datorn till tv:n, supersmidigt är det!)

Jaha, men vad köpte jag idag då?
här kommer ett axplock:
*4 Lack hyllor
*förvarings lådor
*stora ramar
*blomkrukor
*plast blommor (så dom överlever här hemma)
*svart lack färg
*gardin stång + vägg fästen
*plast backar
*krokar
*förvaring till lekrummet
*Liten el moppe till Alfons (när han fyller år)
*Framhjulslager till Golfen
*Jeans till mej
*2 tröjor till mej
*Jeans shorts till Alfons
*Byxor till Kellan
* skor till mej (slängde mina gamla där)
 mm mm

Sisst men inte minst så köpte jag IKEAs panpizzor och en påse öl till Mogge (fast jag tog mej en öl jag med) Så inte vart han lott lös inte ;)

Nu ska jag läsa bloggar.
TAck och adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0