Dagens ros och kattmat..

När Carro var här idag berättade hon att barnmorskan som förlöste Alfons hade fått en dagens ros här om dagen..Men hallå?! VEM ger en sådan ruppa en dagens ros?! Den mest otrevliga och nonchalanta människa jag någonsinn stött på!
Hon som inte svarade på några av mina frågor under förlossningen, som inte kunde hjälpa mej att koppla lös mej från slangar och kablar som jag hade i både arm, mage, rygg och skrev. Det skulle minsann pappan hjälpa till med. Men tillsaken hörde att jag inte kunde få av mej trosorna eftersom Alfons hade en elektrod i huvudet som dom hade snott in i trosan på något jävla vis..MEn Mogge hjälpte mej så gott han kunde, jag var ju tvungen att kissa!
Och dessutom så hade hon mage att komma in på mitt rum på BB, sätta upp sin ena fot på min säng där jag låg och ammade Alfons och tala om för mej att: -" jag tycker iallafall att jag och doktorn gjorde ett bra jobb"..
Jaa, tack så mycket, din j*vla hagga! Hade jag lust att säga, men sa inget så klart..
Är det inte mammorna som brukar få beröm av barnmorskorna, inte ska dom gå runt och berömma sej själv heller??
Nej, en dagens ros skulle hon aldrig få av mej, däremot en dagens brevbomb om det fanns att fixa. *halv ironisk*
Undra vem som kan vara så nöjd med henne? För vad jag har hört så är hon inte populär varken hos personalen eller hos andra som har "råkat ut för henne"..


Imorse och igår morse stod Alfons och åt kattmat-torrfoder. Han åt och åt och verkade tycka det var super gott, så gott att han till och med erbjöd både mej och Mogge att smaka. Vi avböjde oss från det.
Inte kan det väl vara farligt för barn om dom äter lite kattmat va? Inte för att jag ska börja servera han det till middag eller så, men om han skulle (vilket han säkert kommer) gå dit och ta sej lite mer..
Det värsta som kan  hända kanske är att han får dålig andedäkt..För katterna luktar då INTE gott i mun


Kommentarer
Postat av: Gärdvall

Se till att inte han börjar äta möss också bara... ;o)

2008-04-23 @ 23:10:19
URL: http://gardvall.blogg.se
Postat av: Monia

Vad heter den där jävla barnmorskan?? Kan bara säga en sak! Kommer hon in till mej, då får hon gå lika snabbt igen!!

2008-04-24 @ 11:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0