Att städa med Alfons i närheten...

..Skulle jag kalla ett jobbigt projekt! Allt tar dubbelt så lång tid, eftersom att det jag en gång plockade upp från golvet för att kunna dammsuga, hinner komma ner på golvet igen innom loppet av 2 minuter. Jag plockar upp det igen, springer och hämtar dammsugaren, men återigen ligger det på golvet och det slutar med att jag dammsugar och skurar runt eller skjuter grejjerna frmför mej..Varför Alfons, varför?!
Inte nog med det! När jag bestämt mej för att strunta att plocka upp grejjerna en tredeje gång, och tänker:Ok, lek med leksakerna som promt skulle fram igen. Men nej, då ska han kolla på Teletubbies! Han sätter igång filmen själv sätter sej och tittar och sen har han mage att klaga på att dammsugaren låter så att han inte hör tv:n?! Och går gång på gång och stänger av dammsugaren:( MEn hallå! Lek med leksakerna du dargit fram istället! *skit unge*
Nu är det iallafall hyffsat dammsuget och skurat här hemma, skulle behövas göras igen ikväll när barnen sover, men det blir det inget utav!!

idag for jag Kelly och Mogge och häsade på Evy i Oviken igen. Drack kaffe och surrade i några timmar, sen var det bara att  rejsa till dagis för att hämta Affe. När vi kom hem la jag Kelly ute i vagnen, så nu ligger hon och sover i värsta snö yran och jag har just städat, som sagt..
Nu ska jag väl vara en duktig och "pedagogisk" mamma och leka med mitt enda vakna barn en stund innan det är dax för Kellan att vakna..

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0