I umeå...

Japp, här sitter jag och Kelly på vårt hotellrum, medans Mogge och hans familj är på intensiven och säger god natt till R.
R är Mogges yngsta lillebror.

R har vart med om en allvarlig olycka och fått blödningar i hjärnan samt en fraktur på någon nack kota..

(Kelly är trött efter att vi bara sovit mellan 03.00 till 07.00, samt befunnit oss i hotell lobbyn eller sjukhuset under dagen, så denna gång stannade vi här.)

Efter flera operationer så är fortfarande läget väldigt kritiskt och R är alltså nedsövd och kommer så att vara i drygt en vecka innan han kan väckas. Hur han kommer att må eller hur det kommer att gå kan ingen svara på i nuläget.

Läget var så kritiskt i går, så bestämde  vi oss för att ta bilen och åka de ca 40 milen till Umeå på en gång. Att fixa barnvakt till båda barnen är ingen självklarhet under vardagarna, så kelly fick följa och Alfons (till hans stora glädje) fick stanna hos gammelmomma :)
Och att låta Mogge åka bil själv ända hit var inte ett alternativ. Mogge ville ha med oss och givitvis så stöttar vi honom och resten av familjen i detta, även om även jag tycker det är jobbigt, så kan jag inte ens förställa mej hur det ska kännas för R;s familj.

Kelly har vart så fantastik under hela tiden - inget gnäll, inget tjat, inget grin eller bråk trots att vi vuxna är trötta, oroliga, ledsna osv. Hon leker med sig själv och roar sej sååå ofantligt bra trots att vi inte har en leksak här på hotellet.. Fina duktiga Kelly!

Vi håller hårt alla våra tummar att det här kommer att gå bra. De första 2 dygnen var tydligen de mest kritiska, så vi bestämde oss för att stanna en andra natt här. Imorgon åker vi fömodligen hem igen.


KÄMPA PÅ NU R!Det finns inga alternativ, du ska bli frisk!


Kommentarer
Postat av: Sandra

de går rysningar i kroppen på mig när jag läser din blogg idag. jag håller verkligen tummarna att allt ska gå bra! ni finns i mina tankar! stor kram

2011-03-04 @ 18:57:38
URL: http://wiegandt82.blogspot.com
Postat av: Jenny Höglund

Hej!

Gud vad tråkigt!

Jag håller tummarna även om jag ej vet vem det är... Men jag känner ju er... Kram kram

2011-03-04 @ 19:04:39
Postat av: Karin

Usch... håller tummarna för att allt ska gå bra! Stackars Mogge - fruktansvärt att behöva se ens lillebror så... Tänker på er!

2011-03-04 @ 19:48:47
Postat av: Mari Englsperger

Tänker på er! Jag håller alla tummar och hoppas och tror det bästa! KRAM!

2011-03-04 @ 21:33:21
URL: http://blogg.tjockisbruden.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0